دفتر تجارت الکترونیک ولقان حسینی

تبلیغات هدفمند (بازاریابی مستقیم)

تبلیغات هدفمند بازاریابی مستقیمبازاریابی مستقیم نوعی از بازاریابی است که مستقیماً با مشتری مشکوک ارتباط برقرار می‌شود. در این روش، افرادی که بازاریابی می‌شوند مستقیماً از بازار هدف انتخاب می‌شوند. نقطه مقابل بازاریابی مستقیم، بازاریابی غیر مستقیم نام گرفته‌است، در این نوع از بازاریابی به صورت غیر مستقیم سعی در جذب مشتری می‌شود. مانند تبلیغات بیلبوردی که در فضاهای عمومی انجام می‌شود. بازاریابی مستقیم قابل اندازه گیری بوده و قابلیت پیگیری دارد، به این مفهموم که می توان درصد موفقیت بازاریابی را مشخص نمود. به عنوان نمونه: با تقسیم افرادی که بازاریابی شده‌اند به افرادی که مراجعه کرده‌اند، درصد موفقیت بازاریابی را تعیین کرد. اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغات هدفمند از ویکی پدیا.

این نوع از بازاریابی از ابزارهای ارتباطی مختلفی بهره می‌برد: نظیر پست، رایانامه، پیام‌کوتاه، دورنگار. همچنین کمپین‌های تبلیغاتی نیز می‌توانند به صورت بازاریابی مستقیم عمل کنند. روشهای متداول این نوع بازاریابی: افرادی که در این روش بازاریابی می‌شوند از قبل شناسایی شده و اطلاعات آنها در بانکهای اطلاعاتی مربوط ذخیره شده و نام آنها نیز در ابتدای بولتن بازاریابی درج شده و مستقیماً خطاب می‌شوند.

تبلیغات هدفمند بازاریابی مستقیم

فهرست خدمات تبلیغات هدفمند (بازاریابی مستقیم)فهرست خدمات تبلیغات هدفمند (بازاریابی مستقیم):

  • فکس تبلیغاتی (فکس انبوه).
  • تبلیغات پستی (پست مستقیم).
  • پیامک تبلیغاتی.
  • تبلیغات تلفنی.
  • تبلیغات در رسانه ها.
  • تبلیغات محیطی.

این روش سودی هم داره؟ منظورم اینه که انتظار چه نتیجه‌ای رو داشته باشم؟

این روش سودی هم داره منظورم اینه که انتظار چه نتیجه‌ای رو داشته باشمقبل از هرچیز باید یادآوری کنم که تبلیغات هزینه نیست سرمایه گذاری هست. این روش‌ها در عین روتین و سنتی بودن خیلی کارا و موثرن دلیلش هم هدف گرفتن بازار مصرف هست. اگر سه چیز رو رعایت کنین بهترین نتیجه رو از این روش از تبلیغات خواهید گرفت:

  1.   محتوای تبلیغات هوشمندانه باشه.
  2. هدفمند باشه مخاطب رو مشخص کنید و شلیک کور نکنید.
  3.  آمار دقیق و کامل باشه.
تعرفه تبلیغات هدفمند (بازاریابی مستقیم)
عنوان کیفیت / تعداد قیمت (تومان)
فکس تبلیغاتی (فکس انبوه) به تفکیک شهر و اصناف (به ازای هر دقیقه / صفحه) 45
تبلیغات پستی (پست مستقیم) به تفکیک شهر و اصناف (به ازای هر آدرس) 980
پیامک تبلیغاتی به تفکیک شهر، اصناف، کد پستی، جنسیت و … (به ازای هر پیام) 11
تبلیغات وایبر و تلگرام به تفکیک شهر، اصناف، کد پستی، جنسیت و … (به ازای هر پیام) 8
تبلیغات تلفنی به تفکیک شهر و پیش شماره (به ازای هر دقیقه / تماس) تماس
تبلیغات در رسانه ها روزنامه ها، نیازمندی ها، مجلات، رادیو، تلوزیون و … تماس
تبلیغات محیطی بیلبورد، اتوبوس، تلوزیون شهری، بردهای تبلیغاتی و … تماس

فکس تبلیغاتیفکس تبلیغاتی (فکس انبوه):

دورنگار، فکس یا فاکس ابزاری است که با آن از نوشته‌ها یا تصاویر روی کاغذ، داده‌های الکترونیکی گرفته می‌شود و داده‌ها معمولاً از طریق خط تلفن از یک نقطه به نقطه دیگر فرستادن می‌شوند. یکی از روش‌های تبلیغات مستقیم فرستادن فکس تبلیغاتی به شماره‌های فکس بازار هدف است. عدم نیاز به مواد اولیه و استفاده از تلفن سبب شده تا به یکی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات هدفمند تبدیل شود.

تبلیغات پستی پست مستقیمتبلیغات پستی (پست مستقیم):

یک اسلحه واقعاً کارا جهت هدف گرفتن بخش خاصی از بازار هدف است. روشی برای فرستادن کارت پستال، کاتالوگ، بروشور، خبرنامه و یا یک نامه ساده به همراه قرار دادن هدایایی درون پاکت است همچنین وسیله‌‌ای مناسب برای اطلاع رسانی در زمینه‌‌هایی مانند: فروش‌های فوق‌العاده، تخفیف فصلی، یادآوری اینکه شرکت مشتریان قبلی خود را از یاد نبرده‌ و شیوه‌‌ای مناسب جهت اطلاع رسانی بی واسطه و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان کنونی است.

پیامک تبلیغاتی SMSپیامک تبلیغاتی:

استفاده از خدمات پیام کوتاه در بین مردم جهان از محبوبیت زیادی برخوردار است. به عقیده بسیاری از مردم، استفاده از این خدمات به دلیل ارزان بودن به سرعت فراگیر شده است. استفاده از خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، از این سال به بعد استفاده از پیام کوتاه به تدریج در بین کاربران ایرانی تلفن همراه فراگیر شد. در سال ۱۳۸۵، ۸ میلیارد پیام کوتاه در ایران مبادله شد. در این سال روزانه ۲۰ میلیون پیام کوتاه توسط کاربران تلفن همراه رد و بدل می‌گردید که این رقم در روزهای خاص و اعیاد مختلف بیشتر می‌شد.

تبلیغات تلفنیتبلیغات تلفنی:

شماره گیری و برقراری تماس تلفنی خودکار و اعلام پیام صوتی دلخواه به مخاطبین به صورت گروهی و به وسیله‌ی رایانه اعلام پیام‌های صوتی از قبیل تبریک و تسلیت مناسبت‌ها، پیام دعوت، اعلام اقساط معوقه و هرگونه پیام دلخواه در قالب اطلاع رسانی و تبلیغات به هر شهر، منطقه و یا پیش شماره خاص.

طراحی نشریاتتبلیغات در رسانه ها:

با اختراع ماشین چاپ و سپس رادیو، تلویزیون، اینترنت و دیگر رسانه های جمعی، تبلیغات روزبه روز رشد بیشتری یافت. رشد صنعت تبلیغات تا آن حد بوده است که امروزه بخش مهمی از فعالیت های سازمان ها را در بر گرفته و از تبلیغات بعنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان ها و شرکت های تولیدی و خدماتی نام برده می شود.

طراحی تبلیغات محیطیتبلیغات محیطی:

تبلیغات محیطی به هر نوع تبلیغ خارج از نقطه نهایی خرید مشتری POP اطلاق می‌گردد. دیوارنوشته‌ها، بیلبورد، تبلیغات داخل خطوط مترو، ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های عابر و مکان‌های عمومی مانند هتل‌ها، پارک‌ها، شهرها و… مکانهای خوبی برای تبلیغات محیطی هستند. تبلیغات محیطی یک شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتری به مراکز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدکنندگان جهت معرفی محصول‌شان است.

تبلیغات هدفمند بازاریابی مستقیمDirect marketing is a channel-agnostic form of advertising that allows businesses and nonprofit organizations to communicate straight to the customer, with advertising techniques that can include cell phone text messaging, email, interactive consumer websites, online display ads, database marketing, fliers, catalog distribution, promotional letters, targeted television commercials, response-generating newspaper/magazine advertisements, and outdoor advertising. Amongst its practitioners, it is also referred to as Direct Response Advertising. More information about Direct Marketing from Wikipedia.

Direct marketing is practiced by businesses of all sizes-from the smallest start-up to the leaders on the Fortune 500. A well-executed direct advertising campaign can prove a positive return on investment by showing how many potential customers responded to a clear call-to-action. General advertising eschews calls-for-action in favor of messages that try to build prospects’ emotional awareness or engagement with a brand. Even well-designed general advertisements rarely can prove their impact on the organization’s bottom line. The demonstrable result of Direct Marketing is the reason for its increasing popularity.

Direct Marketing

تبلیغات هدفمند بازاریابی مستقیمDirect Marketing Services:

  • Fax Broadcasting (Fax Marketing).
  • Advertising Mail (Direct Mail).
  • Mobile Marketing (Bulk SMS).
  • Voicemail Marketing.
  • Direct Response Media.
  • Out-of-home Advertising.
Direct Marketing Price Table
Subject Quantity/Quality Price USD
Fax Broadcasting (Fax Marketing) Divided City and Guilds (per page/minute) 0.04
Advertising Mail (Direct Mail) Divided City and Guilds (per mail) 0.66
Mobile Marketing (Bulk SMS) Divided Cities, Guilds, Zip code, Gender … (per message) 0.02
Viber / Telegram Marketing Divided Cities, Guilds, Zip code, Gender … (per message) 0.015
Voicemail Marketing Divided City and Guilds (per call/minute) Call
Direct Response Media Magazines, Newspapers, Radio & etc. Call
Out-of-home Advertising Billboards, Street furniture, Transit, and alternative Call

فکس تبلیغاتیFax Broadcasting (Fax Marketing):

Fax broadcasting is a great way to boost your brand awareness and increase your sales. Most people report getting new leads after the first fax broadcast campaign. Fax blast is a low cost advertising method. Use bulk fax blasting for sending important documents or contracts to your clients, or to reach out to other companies with special promotions and discount campaigns. You can include images, coupons and more in your blasts. Fax campaign marketing is truly effective when you design a great fax message which is pleasing to the eyes and offers an enticing deal or important information.

تبلیغات پستی پست مستقیمAdvertising Mail (Direct Mail):

Advertising mail, also known as direct mail (by its senders), junk mail (by its recipients), or admail, is the delivery of advertising material to recipients of postal mail. Advertising mail includes advertising circulars, coupon envelopes (Money Mailer, Valpak), catalogs, CDs, “pre-approved” credit card applications, and other commercial merchandising materials delivered to homes and businesses. It may be addressed to pre-selected individuals, or unaddressed and delivered on a neighbourhood-by-neighbourhood basis.

پیامک تبلیغاتی SMSMobile Marketing (Bulk SMS):

Through mobile marketing, marketers engage with prospective customers and donors in an interactive manner through a mobile device or network, such as a cellphone, smartphone, or tablet. Types of mobile marketing messages include: SMS (short message service)—marketing communications are sent in the form of text messages, also known as texting. MMS (multi-media message service)—marketing communications are sent in the form of media messages.

تبلیغات تلفنیVoicemail Marketing:

Voicemail marketing emerged from the market prevalence of personal voice mailboxes, and business voicemail systems. Voicemail marketing presented a cost effective means by which to reach people directly, by voice. Abuse of consumer marketing applications of voicemail marketing resulted in an abundance of "voice-spam," and prompted many jurisdictions to pass laws regulating consumer voicemail marketing. More recently, businesses have utilized guided voicemail (an application where pre-recorded voicemails are guided by live callers) to accomplish personalized business-to-business marketing formerly reserved for telemarketing. Because guided voicemail is used to contact only businesses, it is exempt from Do Not Call regulations in place for other forms of voicemail marketing.

طراحی نشریاتDirect Response Media:

Magazine and newspaper ads often include a direct response call-to-action, such as a toll-free number, a coupon redeemable at a brick-and-mortar store, or a QR code that can be scanned by a mobile device—these methods are all forms of direct marketing, because they elicit a direct and measurable action from the customer. Other direct response media: Other media, such as magazines, newspapers, radio, social media, search engine marketing and e-mail can be used to elicit the response. A survey of large corporations found e-mail to be one of the most effective forms of direct response.

طراحی تبلیغات محیطیOut-of-home Advertising:

Out of home advertising, therefore, is focused on marketing to consumers when they are "on the go" in public places, in transit, waiting (such as in a medical office), and/or in specific commercial locations (such as in a retail venue). Outdoor advertising formats fall into four main categories: billboards, street furniture, transit, and alternative.

Advertisements
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: